Egészség

Glükomannán – hatékony fogyás-kiegészítő?

A fogyás nem mindig könnyű, a hosszú távú sikerhez pedig odaadás és kitartás szükséges.

Számtalan étrend-kiegészítő étrendet forgalmaznak hatékony fogyókúrás stratégiaként, amelyek azt állítják, hogy megkönnyítik a dolgokat.

Az egyiküket glükomannánnak nevezik, egy természetes élelmi rostnak, amelyet hatékony súlycsökkentő kiegészítőként népszerűsítenek.

Ez a cikk részletesen áttekinti a glükomannán tudományát és azt, hogy érdemes-e szednie.

Mi az a glükomannán?

A glükomannán egy természetes, vízben oldódó élelmi rost, amelyet az elefánt-yam gyökereiből vonnak ki, más néven konjac.

Kiegészítésként, italkeverékekben kapható, és élelmiszeripari termékekhez, például tésztához és liszthez is hozzáadható. Afő összetevője is shirataki tészta.

A glükomannán az elefántjam száraz tömegének 40% -át teszi ki, amely eredetileg Délkelet-Ázsiából származik. Hosszú múltra tekint vissza a gyógynövénykeverékekben és a hagyományos ételekben, mint a tofu, a tészta és a konjac zselé.

Amellett, hogy étrend-kiegészítőként értékesítik, élelmiszer-adalékanyagként használják – emulgeálószerként és sűrítőszerként, amelyet E425-ii E-számmal jelölnek.

A glükomannán kivételesen képes felszívni a vizet, és az egyik legviszkáltabb étkezési rost.

Annyi folyadékot szív fel, hogy egy pohár vízhez adott kis mennyiségű glükomannán a teljes tartalmat géllé alakítja. Úgy gondolják, hogy ezek az egyedülálló tulajdonságok közvetítik annak hatását a fogyásra.

ÖSSZEFOGLALÁS.

A glükomannán egy vízben oldódó élelmi rost, amelyet az elefánt yam gyökereiből vonnak ki. Jelentős figyelmet nyert súlycsökkentő kiegészítőként.

Hogyan segíti a glükomannán a fogyást?

A glükomannán vízben oldódó étkezési rost.

Mint más oldható rostok, úgy vélik, hogy több szempontból is elősegíti a fogyást:

  • nagyon alacsony a kalóriatartalma.
  • Helyet foglal el a gyomrodban, és elősegíti a teltségérzet (jóllakottság) érzését, csökkentve a táplálékfelvételt egy következő étkezéskor.
  • Késlelteti a gyomor kiürülését, hozzájárulva a fokozott jóllakottsághoz.
  • A többi oldható rosthoz hasonlóan csökkenti a fehérje és a zsír felszívódását.

A bélben lévő barátságos baktériumokat is táplálja, amelyek rövid láncú zsírsavakká, például butiráttá alakítják, amelyek bizonyos állatkísérletekvédettnek bizonyultak a zsírgyarapodás ellen során.

A bélbaktériumok táplálása más előnyökkel is járhat. Egyes tanulmányok összefüggést mutattak a megváltozott bélbaktériumok és a testtömeg között.

A glükomannán különbözik a legtöbb más oldható rosttól, mivel kivételesen viszkózus, így különösen hatékony a fogyáshoz.

ÖSSZEFOGLALÁS.

A többi oldható rosthoz hasonlóan a glükomannán is felszívja a vizet a gyomrodban, és hozzájárul a teltségérzethez. Ezenkívül más módon is elősegítheti a csökkentett kalóriabevitelt és a fogyást.

Valóban működik?

Számos randomizált, kontrollált vizsgálat tanulmányozta a glükomannán súlycsökkenésre gyakorolt ​​hatását. Az ilyen típusú vizsgálatok az embereken végzett tudományos kutatások arany színvonala.

Aveszteség jelentősen nagyobb volt azok között, akik glükomannánnal egészítették ki.

Több más tanulmány is egyetért ezekkel az eredményekkel. A glükomannán mérsékelt súlycsökkenést okozott túlsúlyos és elhízott egyéneknél, ha étkezés előtt rendszeresen bevették.

Különösen hatékony, ha súlycsökkentő étrenddel kombinálják.

Ugyanez vonatkozik minden súlycsökkentő módszerre – kombinációban működnek a legjobban.

ÖSSZEFOGLALÁS.

Étkezés előtt fogyasztva a glükomannán mérsékelt súlyvesztéshez vezethet a túlsúlyos személyeknél, elsősorban a teltségérzet kialakításával és a kalóriabevitel csökkentésével.

Egyéb egészségügyi előnyök.

A fogyás elősegítése mellett a glükomannán javíthat néhány szívbetegség kockázati tényezőjén.

szisztematikusszerint a áttekintése 14 vizsgálatglükomannán csökkenhet.

  • Az összes koleszterinszint 19 mg / dl (0,5 mmol / l).
  • „Rossz” LDL-koleszterin 16 mg / dl (0,4 mmol / l).
  • Trigliceridek 11 mg / dl (0,12 mmol / l).
  • Az éhomi vércukorszint 7,4 mg / dl (0,4 mmol / l).

Elsősorban vér koleszterinszintjét, azáltal csökkenti ahogy csökkenti a bélben lévő koleszterin felszívódását.

E kutatásszerint a glükomannán hozzáadása étrendjéhez potenciálisan csökkentheti a szívbetegség és a 2-es típusú cukorbetegség kialakulásának kockázatát.

Vízben oldódó rostként a glükomannánt a székrekedés kezelésére is sikeresen alkalmazták.

ÖSSZEFOGLALÁS.

A glükomannán számos fontos szívbetegség kockázati tényezőt javíthat, beleértve az összkoleszterint, a „rossz” LDL-koleszterint, a triglicerideket és az éhomi vércukorszintet.

Adagolás és mellékhatások.

Fogyáshoz elegendőnek tekinthető a napi 1 gramm napi 3-szoros adag.

Vízzel keverve a glükomannán kitágul és súlyának akár 50-szeresét képes felszívni. Ezért a glükomannán ajánlott adagja alacsonyabb, mint a többi rostkiegészítő.

A glükomannánnak nincs hatása a fogyásra, hacsak étkezés előtt nem fogyasztják. Az időzítési ajánlások étkezés előtt 15 perctől 1 óráig terjednek.

A glükomannánt jól tolerálják, és általában biztonságosnak tekintik.

Néhány ember enyhe mellékhatásokat tapasztalhat, például puffadást, puffadást, puha székletet vagy hasmenést, de ezek a negatív hatások ritkák.

A glükomannán csökkentheti az orális gyógyszerek, például a szulfonilkarbamid, a cukorbetegség gyógyszerének felszívódását is. Ez elkerülhető, ha a glükomannán bevétele után legalább négy órával vagy egy órával azelőtt beveszi a gyógyszert.

ÖSSZEFOGLALÁS.

A glükomannánt általában biztonságosnak tekintik. A javasolt adag 1 gramm, naponta háromszor, vízzel. Ügyeljen arra, hogy étkezés előtt vegye be, mivel különben nincs hatása a fogyásra.

Kipróbálná a glükomannánt?

A bizonyítékok alapján a glükomannán hatékony fogyás kiegészítő. De mint minden súlycsökkentő stratégia esetében, ez sem elszigetelten működik.

A fogyás egyetlen ismert módja hosszú távon, ha állandóan megváltoztatja életmódját.

A glükomannán segíthet ennek megkönnyítésében, de önmagában nem fog csodákat tenni.

 

Related Articles

Check Also
Close
Back to top button